آموزش

راهنمایی خرید یک دستگاه لیزر -قسمت اول

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید دستگاه لیزر کارکرده بخرید و تکنیسین ماهری سراغ نداشته باشید تا برای شما کارشناسی کند. در بخش اول این مقاله به نحوه کارشناسی تیوب لیزر در هنگام خرید دستگاه لیزر کارکرده co2 میپردازیم.

سلامت تیوب لیزر

ابتدا از کارشناسی تیوب شروع میکنیم (دقت شود این مقاله برای تیوب های لیزر co2 شیشه ای اصطلاحا از نوع sealed میباشد و برای رزوناتور های توان بالای یک کیلووات بایستی به مقاله مرتبط به آن مراجعه کنید).

بررسی تیوب رسی

تیوب های رسی reci نسبت به برند های یانگلی yongli و ای اف ار efr کیفیت بالاتری دارند، البته تیوب های رسی سری T نسبت به سایر سری های تیوب رسی که ۱۰۰۰۰ ساعت میباشند طول عمر و نیز قیمت پایین تری دارند. تیوب های یانگلی و efr سری q و f و همچنین تیوب رسی سری t همگی با طول عمر اسمی ۶۰۰۰ ساعت میباشند.

مهمترین موردی که در کارشناسی فیزیکی تیوب مهم است سلامت آینه خروجی تیوب یا به اصطلاح لنز خروجی میباشد که باید سالم و بدون خط و خش باشد. بر روی این قطعه یک لایه نازک آنتی رفلکس است که بایستی سالم باشد. ممکن است تیوبی داشته باشیم که آینه خروجی آن بدون خط و خش باشد ولی لایه آنتی رفلکس آن پاک شده باشد.

تست اشعه
زمانی که تیوب سالم روشن است نور داخل آن بایستی تماما صورتی یک دست باشد و به سفیدی نگراید و خروجی آن هم باید گرد و با قطر کم باشد (دقت شود که تیوب های با توان بالاتر معمولا قطر اشعه خروجی بیشتری دارند) . همچنین دو سر نور نیز باید همانند مرکز آن صورتی باشد. در جاهای مختلف میز کار پالس بزنید و مطمئن شوید که اشعه خروجی لیزر خیلی با قطر زیاد نباشد. همچنین از واگرا نبودن اشعه لیزر و حلقه نبودن آن نیز مطمئن شوید.

یک راه دیگر برای مطمئن شدن از میزان افت توان تیوب سرعت برش متریال های مختلف است. اما دقت کنید که در ورق هایی مثل mdf و پلکسی در صورت کیفیت پایین ورق ممکن است سرعت برش پایین بیاید. پس جنس خوبی از ورق را انتخاب کنید. همچنین کارکرد بعضی از تیوب های خراب به این صورت است که در ده دقیقه اول کارکرد توان مطلوبی دارند و سپس توانشان افت میکند. پس با برش یک کار ۳۰ دقیقه‌ای ای از این مورد نیز مطمئن خواهد شد.

سوالی که این روز ها بسیاری از خریداران از ما میپرسند این است که شارژ تیوب خوب جواب میدهد یا نه. شارژ تیوب هزینه ای کمتر از ۲۰ درصد از قیمت کل هر تیوبی را شامل میشود که اکنون در حدود یک الی دو میلیون تومان برای تیوب های مختلف است. ولی مسئله ای که مهم است این است که تا چند وقت میخواهید با آن تیوب کار کنید؟ همان طور که قیمت شارژ تیوب پایین است، عمر کارکرد تیوب های شارژی هم بسیار پایین تر از نمونه نو با کیفیت آن است.

برای تشخیص شارژ شدن تیوب کافیست به یک سر آن که لوله ای سر بسته کوتاه با قطر حدودا ۸میلیمتر و طول ۲ الی ۳ سانتژمتر دارد دقت کنید. در تیوب های شارژ نشده انتهای این قسمت به صورت گرد و یکنواخت بسته شده است ولی در تیوب های شارژ شده میتوانید علائمی از باز شدن لوله تیوب و بستن مجدد آن بوسیله عملیات شیشه گری ببینید.

برای خرید انواع تیوب در توان ها و برند ها متنوع می توانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

02166003717

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.