آموزش

دستگاه برش و حکاکی طلا

برش طلا

با پیشرفت‌هایی که در حوزه تکنولوژی به وجود آمده دستگاه‌های مختلفی تولید شده‌ که موجب افزایش سرعت و دقت در کارها می‌گردند. در صنعت طلاسازی نیز دستگاه‌ برش و حکاکی طلا یا همان دستگاه لیزر فایبر مارکینگ، تأثیر زیادی در پیشرفت سرعت تولید محصولات طلا و نقره گذاشته‌اند. از دستگاه لیزر حکاکی طلا به دلیل داشتن امکانات بی‌نظیر در تمامی کارگاه‌های تولید جواهرات و زیورآلات گران قیمت، استفاده می‌شود. در ادامه قصد داریم تا به معرفی بیشتر دستگاه لیزر حکاکی روی طلا و نکات مهم در هنگام تهیه این دستگاه‌ها بپردازیم.

آشنایی با دستگاه حکاکی طلا

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که دستگاه لیزر طلاسازی چیست؟ و یا برای حکاکی طرح بر روی طلا از چه دستگاهی استفاده می کنند؟ و قیمت دستگاه لیزر فایبر طلا چند است؟ ما در ادامه به معرفی دستگاه حکاکی طلا و برش طلا می پردازیم.

دستگاه لیزر طلا برای حکاکی و ساخت زیورآلات مختلف مانند دستبند، گردنبند، گوشواره، انگشتر و موارد مختلف دیگر از فلز طلا و نقره مورد استفاده قرار می‌گیرد. با روی کار آمدن دستگاه حکاکی طلا امکان اجرای طرح‌های خاص با دقت و سرعت بالاتر به وجود آمده است. عملکرد این دستگاه بر اساس متمرکز شدن پرتو نور در سطح بسیار بالا بوده و این تمرکز نور منجر به پدید آمدن طرح‌های خاص با کیفیت مناسب می‌گردد.

به طور کلی می‌توان گفت که طراحی و حکاکی بر روی طلاها به منظور شخصی سازی زیورآلات بیشترین کاربرد را دارد؛ زیرا با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توان بر روی طلاها نام، تاریخ، برند و موارد مختلف دیگر را مطابق سلیقه و شرایط حک کرد.

در گذشته تمامی کارهای حک و برش طلا به صورت سنتی توسط استادکاران ماهر انجام می‌شد و به همین جهت پس از طراحی و ساخت یک طرح خاص، دیگر قادر به تولید آن با همان سطح کیفیت نبودند. اما امروزه طرح‌های خلاقانه و مطابق مد روز اهمیت پیدا کرده‌اند. با کمک تکنولوژی لیزر می‌توان این طرح‌ها را به خوبی و با تکرار مجدد تولید کرد.

در واقع دستگاه حکاکی روی طلا می تواند طرح‌های مختلفی مانند حروف به فارسی و انگلیسی، حکاکی تاریخ و متن، حکاکی آرم و برند تجاری، حکاکی اثر انگشت و بسیاری از طرح‌های دیگر را به صورت سفارشی حکاکی کند.

برش طلا
حک بر روی طلا

مزایای استفاده از دستگاه حکاکی طلا سازی

بر روی دستگاه حکاکی طلا سازی، علاوه بر علم از هنر هم استفاده شده و با ترکیب این دو امکان ایجاد طرح‌های بسیار زیبا به وجود آمده است. در حال حاضر دستگاه حکاکی طلا در بین صنعتگران این حوزه از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشد. در صورتی که به مزایای استفاده از دستگاه حکاکی طلاسازی واقف باشید، شما نیز به دنبال تهیه این دستگاه‌ها می‌روید.

در این بخش به بررسی برخی از مهمترین مزایای استفاده از دستگاه حکاکی طلاسازی و محبوبیت این دستگاه در بین صنعتگران فعال در این حوزه می‌پردازیم:

امکان حک لیزری طلا در ابعاد مختلف

این دستگاه‌ها می‌تواند قطعات طلا را بدون ضایعات در شکل‌های زیبا و پیچیده و ابعاد مختلف و بسیار ظریف حکاکی و برش دهند.

اجرای طرح‌های ظریف و خاص 

نوشتن انواع فونت‌های فارسی و انگلیسی، درج علامت‌های تجاری، شماره ‌سریال، بارکد و اجرای تمامی تصاویر خاص با ظرافت و ریزه ‌کاری‌های متعدد وجود دارد.

حک بدون تماس با دست

در حک لیزری نیازی به استفاده از اپراتور وجود نداشته و زحمت طلاسازان تا حد زیادی کم شده و امکان ارائه با قیمت مناسب‌تر فراهم می‌آید.

دقت بسیار بالا

دستگاه لیزر طلا می‌تواند تمامی زوایا و طرح‌های خاص را مطابق طرح مورد نظر طراح بدون هیچ کم و کاستی اجرا کند.

قابلیت تکرار طرح‌های تولید شده

دستگاه این امکان را به سازندگان می‌دهد که طرح‌های تولید شده را مجدد تکرار کرده و برای چندین بار آنها را با همان ظرافت بسازند.

حک و برش بدون کسری

معمولاً در هنگام برش و حکاکی با استفاده از دست مقداری از سطح طلا کسر می‌شود؛ اما در دستگاه لیزری، حک هرگونه نوشته و تصاویری با ظرافت فوق‌‌العاده بالایی صورت می‌گیرد و کمترین میزان پرتی طلا وجود دارد.

برای همین میزان بسیار کم هم دستگاه‌های مکنده قرار گرفته که به هیچ عنوان اجازه هدر رفت برش‌های طلا را نداده و آنها را در یک مخزن جمع می‌کند.

به کاربردن تکنولوژی روز دنیا

دستگاه لیزری حک طلا در واقع جزء تکنولوژی‌های روز دنیا است که استفاده از آن بسیار مقرون به صرفه بوده و کیفیت نهایی کار را تا سطح حرفه‌ای بالا می‌برد.

کاربرد دستگاه برش لیزر طلا و نقره

 

طلا و نقره جزء فلزات گران‌بها و ارزشمند محسوب شده که از آنها برای ساخت و تولید انواع زیورالات مناسب برای خانم‌ها و آقایان استفاده می‌کنند. تکنیک‌های زیادی در جهت تولید این زیورآلات به کار برده می‌شود تا این محصولات زیبایی‌های منحصر به فرد و خاصی داشته باشند و البته با کمترین خرابی و ضایعات بتوان از نتیجه نهایی لذت برد.

استفاده از دستگاه برش لیزر طلا و نقره می‌تواند یکی از بهترین روش‎ها برای انجام برش با دقت، ظرافت و کمترین میزان خسارت و خرابی باشد. با کمک یک دستگاه حکاکی طلا امکان ایجاد انواع برش‌ها و حکاکی‌ها با ظرافت خوب حتی با دقت میکرون بدون کوچکترین خرابی به وجود می‌آید.

به طور کلی می‌توان گفت که کاربرد دستگاه برش لیزر طلا و نقره بسیار گسترده است که در اینجا به چند مورد مهم آن اشاره می‌کنیم:

  • ساخت انواع پلاک طلا و نقره به صورت دو بعدی در طرح‌های خاص
  • ساخت پلاک‌های اسم افراد با استفاده از فلز طلا و نقره
  • انجام حکاکی‌های زیبا بر روی دستبند و النگو
  • حک عیار طلا و برند سازنده در قسمت داخلی زیورآلات
  • حک نام و تاریخ مراسم بر روی حلقه نامزدی و عروسی و یا هدایای خاص
  • امکان ساخت زیورآلات بسیار ظریف در اندازه‌های میکرون بدون کمترین پرتی
  • حکاکی انواع عکس و چهره و منظره به شکل کاملاً سفارشی بر روی پلاک‌ها یا انگشتر
  • حکاکی عمیق علامت‌های خاص

 

نکات مهم در هنگام انتخاب دستگاه لیزر حکاکی طلا

 

با توجه به استقبال از دستگاه لیزر حکاکی روی طلا در حال حاضر انواع مختلفی از این دستگاه‌ها در بازار ارائه شده که ممکن است خریداران را جهت انتخاب دچار سردرگمی نمایند. معمولاً در هنگام انتخاب یک دستگاه مناسب، ابتدا به برند تولید کننده آن توجه می‌کنند و پس از انتخاب برند برای انتخاب مدل دستگاه نیز برخی از موارد را باید مد نظر قرار داد.

در اینجا به مهمترین نکات در هنگام انتخاب دستگاه لیزر حکاکی طلا که لازم است مورد توجه قرار بگیرد، اشاره می‌نماییم:

خرید دستگاه فایبر مارکینگ با داشتن سورس مناسب

استفاده از کنترلر اصلی و با کیفیت

داشتن اسکنر با کیفیت

توجه به برند لنز و خرید یک لنز با کیفیت

داشتن گارانتی معتبر و قابل اعتماد

مزایای استفاده از دستگاه لیزر فایبر مارکینگ برای برش طلا و حکاکی طلا:

 

  • داشتن امکان گرافیکی حکاکی مانند نوشته، نماد و الگوهای خاص
  • قابلیت تغییر ابعاد حکاکی با کمک تغییر لنز
  • امکان انجام عملیات حکاکی روی قطعات گرد با اضافه کردن قطعه ‏فیکسچر روتاری
  • امکان مشخص کردن محل دقیق حکاکی طرح‌های گرافیکی مورد نظر بر روی متریال
  • انجام عمل حکاکی و برش با سرعت و دقت بالا
  • امکان نفوذ پذیری اشعه با توجه به تغییر پارامترهای توان، سرعت و فرکانس
  • امکان انجام حکاکی در طیف رنگ طوسی تا مشکی با تغییر فرکانس در دستگاه
  • میزان عملکرد دستگاه در طی ۲۴ ساعت و امکان کارکرد بی ‌وقفه

تمامی نکاتی که در اینجا ذکر شد جزء مهمترین عوامل در هنگام انتخاب دستگاه حکاکی طلا بوده که با در نظر گرفتن هر کدام از این نکات مطابق با شرایط کاری می‌توانید بهترین نوع دستگاه را انتخاب کنید.

عوامل موثر بر قیمت دستگاه حکاکی طلا و نقره

 

دستگاه حکاکی طلا و نقره امکانات فوق العاده ای را در اختیار صنعتگران قرار می ‌دهد و موجب به وجود آمدن طرح‌های بسیار زیبا بر روی این زیورآلات شده است. در واقع با ایجاد حکاکی‌های زیبا، ارزش سنگ‌های قیمتی و طلا بالاتر رفته که این ایجاد ارزش افزوده، با سرعت بالا و دقت مناسب انجام می‌شود.

قیمت دستگاه حکاکی طلا و نقره برای افرادی که قصد خرید این دستگاه‌ها را دارند، پس از بررسی کیفیت آن در درجه اول اهمیت قرار می ‌گیرد. از عوامل بسیار مهمی که بر قیمت دستگاه دستگاه حکاکی طلا و نقره تاثیر می‌گذارد، به موارد زیر می‌توان اشاره نمود:

  • متریال‌های مورد استفاده در روند تولید دستگاه‌‌ها
  • سایز و ابعاد دستگاه به صورت استاندارد یا در ابعاد سفارشی
  • قابلیت‌های مختلف دستگاه مانند امکان حک بر روی طلا و جواهرات و سنگ‌های قیمتی
  • برند و کارخانجات تولید کننده دستگاه‌ها
  • انتخاب مراکز عرضه و فروش دستگاه‌های حکاکی

شما دوستانن عزیز برای اطلاع از

قیمت لیزر فایبر ۵۰ وات که بیشتر برای کار طلاسازی استفاده می شود می توانید با شماره تماس 02166003717-09105898979 تماس حاصل نمایید

عرضه مستقیم دستگاه لیزر حکاکی روی طلا

 

دستگاه لیزر حکاکی روی طلا که برخی از مواقع به آن دستگاه cnc طلا هم گفته می‌شود، در صورتی که توسط تولید کننده آن ارائه گردد، می‌توان با قیمت‌های مناسب‌تری دستگاه را تهیه کرد.

اما برای همه خریداران امکان دسترسی به تولید کننده به شکل مستقیم وجود ندارد و یا بسیار سخت است؛ به همین جهت تولیدکنندگان با در نظر گرفتن نمایندگی‌های معتبر برای فروش در شهرهای مختلف شرایط دسترسی به دستگاه‌ها را برای همه بدون واسطه فراهم می‌آورند.

عرضه مستقیم دستگاه حکاکی طلا در ایران سبب دسترسی به ارزان‌ترین و مقرون به صرفه ترین قیمت‌های ممکن برای مشتریان می‌گردد.

گروه صنعتی بیمر به عنوان واردکننده مستقیم دستگاه فایبرمارکینگ و تولید کننده انواع ماشین الات برش لیزر با بیش از یک دهه فعالیت در این زمینه فعالیت میکند.

خرید مستقیم دستگاه لیزر حکاکی روی طلا این امکان را به وجود می‌‌آورد که مشتری مطابق شرایط و نیاز خود، از دستگاه‌های مختلف از لحاظ سایز بندی، کیفیت و همچنین شرایط سفارشی بهره‌مند شود.

خرید دستگاه لیزر حکاکی روی طلا از این مجموعه موجب شده، تا بهترین نوع مدل‌های این دستگاه با قیمت مناسب دسترسی پیدا کنید؛ زیرا تمامی دستگاه‌های عرضه شده در این مجموعه زیر نظر متخصصین حرفه‌ای و با کمک تکنولوژی‌های روز تولید شده‌اند.

در اغلب مواقع دستگاه‌های حکاکی طلا که در این مجموعه ارائه می‌شود، قابلیت حک بر روی انواع دستبند، انگشتر و قطعات مختلف طلا و زیورآلات را دارد.

 

برای اطلاع از قیمت و مشاوره در خصوص دست

گاه حکاکی لیزر طلا با ما تماس بگیرید.

09105898979

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

1 فکر در مورد “ دستگاه برش و حکاکی طلا

  1. با تشکر از مطلب مفید و بسیار عالی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.