آموزش

دستگاه حکاکی بر روی قطعات خودرو

حک بر روی قطعات آلومینیومی

دستگاه حکاکی لیزری قطعات خودرو

حکاکی لیزری یک‌ نوع روش جدید و مدرن برای تغییر سطح یک شی با استفاده از پرتوهای لیزر است. امروزه با استفاده از دستگاه حکاکی لیزری یا همان فایبر مارکینگ ،بر روی قطعات خودرو، انواع قطعات، لوازم یدکی خودرو، لوگو و غیره حکاکی می شوند. اکثر تجهیزات موجود در ماشین ها و دستگاه ها، نیاز به علائمی مانند بارکد، شماره سریال، علامت تجاری و غیره دارند. امروزه با استفاده از دستگاه های مخصوص هر گونه علائم و نشانه را بر روی فلزات مختلف مانند آلومینیوم، طلا، نقره و غیره حکاکی می کنند. حکاکی لیزری نسبت به سایر روش های دیگر ماندگاری بسیار بیشتر و همچنین ظرافت و دقت بالاتری دارد. اما سوال اینست مراحل حکاکی لیزری به چه شیوه ای صورت می گیرد؟ مزایای حکاکی لیزری قطعات خودرو چیست؟ برای پاسخ به این قبیل سوالات تا پایان این مقاله جامع همراه ما باشید.

حک قطعات خودرو

حکاکی لیزری قطعات خودرو چیست؟

حکاکی لیزری یک نوع روش جدید است که با استفاده از پرتوهای لیزر، سطح اشیاء تغییر داده می شوند. این روش معمولا برای حکاکی تصاویر و علائمیست که با چشم قابل دیدن باشند. در روش حکاکی لیزری، با استفاده از پرتوهای لیزر که دارای حرارت فوق العاده بالایی هستند، سطح ماده ذوب شده و دچار فرورفتگی می شود. حفره هایی که بر روی سطوح قطعات ایجاد می شوند را می توان به تصویر مورد نظر خود تبدیل کرد. روش حکاکی لیزری نسبت به سایر روش های دیگر که برای حکاکی استفاده می شوند، بسیار سریع تر و کارآمدتر خواهد بود؛ همچنین کیفیت کار هم بسیار بالا می رود.شایان ذکر است شما با تنظیمات دلخواه خود می توانید این حک را بسیار سطحی و یا یک حک عمیق بر روی قطغع مورد نظر خورد ایجاد کنید.

عمق تصویری که بر روی سطوح قطعات خودرو حکاکی می شود را می توان با استفاده از همین لیزر تنظیم نمود. برای این کار، هر بار لیزر را مدت زمان طولانی تری بر روی قطعات به کار می برند تا حکاکی عمیق تر باشد. در همه صنایع، مخصوصا در خودروسازی، عمق علایم بسیار مهم است؛  امروزه انواع دستگاه حکاکی لیزری سطحی بر روی قطعات تولیدی خودرو طراحی شده اند که علائم، نشانه ها، کد و سریال قطعات را با هر نوع عمقی بر روی سطوح ایجاد می کنند.

حک بر روی قطعات آلومینیومی
حک لیزری کلید خودرو

کاربرد دستگاه حکاکی لیزری قطعات خودرو

انواع دستگاه های لیزر با قدرتی که دارند می توانند سطح فلزات را به خوبی حکاکی کنند‌. استفاده از این نوع دستگاه ها در کارخانجات تولید ماشین، سرعت عمل افراد را چند برابر کرده و کیفیت کار را افزایش داده است. با استفاده از دستگاه حکاکی لیزری حتی می توان حکاکی های مورد نیاز خود را بر روی قطعات بسیار کوچک هم انجام داد. دقت کار با این نوع دستگاه های لیزر بسیار بالاست؛ به گونه ای که در کمترین زمان ممکن بهترین حکاکی بر روی قطعات خودرو انجام می شود.

با استفاده از اشعه های حاصل از لیزر، می توان تمام قطعات کوچک و بزرگ در داخل خودرو را به صورت دلخواه حکاکی کرد. یکی از مزایای بسیار مهم، هنگام استفاده از دستگاه لیزر حکاکی قطعات خودرو، این است که تمام حکاکی ها کاملا ظریف و هموار بر روی سطوح ایجاد می شوند. در این روش انرژی کمتری صرف خواهد شد و مواد اولیه محصول هم کمتر هدر می رود.

موارد استفاده از دستگاه حکاکی لیزری قطعات خودرو

هنگام ساخت خودروهای متنوع، حکاکی لیزری قطعات خودرو در قسمت های مختلفی صورت می گیرد. با توجه به اینکه کیفیت کار و سطح ایمنی با استفاده از دستگاه های حکاکی لیزر بسیار بالاست؛ این دستگاه امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. برخی از کاربردهای بسیار مهم دستگاه حکاکی قطعات خودرو در صنعت خودروسازی عبارت است از:

       عوض کردن کلید خودرو

       حک انواع طرح های مختلف بر روی آینه

       حکاکی بر روی قطعات آلومینیومی و قطعات آهنی استفاده شده داخل خودرو

       حکاکی برند و لوگوی ماشین به صورتی که در بیرون از ماشین قرار گیرد و به راحتی قابل مشاهده باشد.

     حکاکی بر روی قطعات موتوری

 

مزایای استفاده از دستگاه لیزر حکاکی مناسب قطعات خودرو

با استفاده از پرتوهای نوری که لیزرها تولید می کنند، می توان انواع طرح و علائم را به دلخواه بر روی قطعات مختلف خودرو طراحی نمود. با توجه به مزایا و خصوصیات بسیار زیادی که دستگاه های حکاکی لیزری دارند، امروزه در صنعت خودروسازی کاربردهای بسیار فراوانی پیدا کرده اند. برخی از مزایای بسیار مهم استفاده از دستگاه حکاکی لیزری قطعات خودرو عبارت است از:

       لیزرها به طور مستقیم با سطح مواد تماس ندارند، به همین دلیل صفحات و مواد پایه دچار هیچ گونه اختلالی نخواهند شد.

       نگهداری و تعمیرات دستگاه های حکاکی لیزر بسیار راحت و آسان است.

       دسترسی به قطعات این نوع دستگاه بسیار آسان بوده و به راحتی می توان آن ها را داخل بازار آزاد یافت.

       هنگام کار کردن با دستگاه حکاکی لیزر، از یک نوع جعبه برای محافظت در برابر اشعه استفاده می شود؛ به همین دلیل استفاده از این دستگاه ها سطح ایمنی را بسیار بالا می برد.

       طول موج، شدت و مدت زمان تابش پرتوها با استفاده از دستگاه تنظیم می شود.

       کیفیت حکاکی هایی که با استفاده از دستگاه حکاکی لیزری قطعات خودرو انجام می شود، بسیار بالاست و تمام طرح ها کاملا هموار و یکدست طراحی می شوند.

       با استفاده از دستگاه حکاکی لیزر، می توان مراحل کار را در مدت زمان خیلی خیلی کمی انجام داد.

 

برای تماس با کارشناسان ما و راهنمایی در خصوص دستگاه مناسب شما می توانید از شماره های زیر استفاده کنید

09127222733-09105898979

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.