آموزش

هد برش لیزر فایبر ریتولز Raytools BM109

لنز های کولیماتور (لنز بالا) قابل استفاده در این هد از نوع فاصله کانونی ۷۵ و ۱۰۰ میلیمتر و لنز های فوکوس آن از نوع فاصله کانونی ۱۵۰ و ۱۲۵ میلیمتر و نوع کانکتور فیبر نوری آن از نوع آب خنک QBH میباشد. بیشتر هد های ری تولز BM109 با کولیماتور ۱۰۰ میلیمتری و لنز ۱۲۵ میلیمتری ارائه میشوند.

مزیت های هد برش فایبر RYTOOLS BM109

  • طراحی بهینه اپتیکال و مسیر گردش آب و گاز کمکی
  • رنج وسیع تنظیم فوکوس از +۸ تا -۹ با دقت ۰.۰۵ میلیمتر
  • لنز D28 با تحمل توان ۱۵۰۰وات
  • حداکثر شتاب اتوفوکوس ۱G و حداکثر سرعت ۶ متر بر دقیقه
  • طراحی کارتریج پروتکتور (محافظ) کشویی جهت سهولت و سرعت بالای تعویض آن
  • کانکتور فایبر QBH با سیستم گردش آب

اجزا تشکیل دهنده هد ریتولز BM109

هد bm109 از قسمت های ماژولار مختلفی تشکیل شده است که شرح آن ها به صورت زیر است:

اینترفیس کانکتور فیبر نوری: این هد از کانکتور آب خنک فیبر نوری QBH بهره میبرد که بایستی نوع کامکتور خروجی فیبر نوری سورس نیز با آن هماهنگ باشد. همچنین پیشنهاد میشود که پس از نصب اطراف کانکتور را با سلفون یا چسب کاغذی آب بند کنید.

سیستم خنک کننده: همان طور که در تصویر زیر مشاهده میکنید، در سمت راست هد چهار عدد فیتینگ ورودی و خروجی آب وجود دارند. دو تای بالایی مربوط به مدار خنک کننده کولیماتور و دو تای پایینی مربوط به مدار خنک کننده لنز اصلی میباشند. همچنین دو عدد فیتینگ نیز بر روی کانکتور خروجی فیبر نوری قرار دارند که این سه قسمت عموما به صورت سری به هم متصل میشوند. یعنی آب خنک ابتدا از خروجی High Pressure چیلر وارد محفظه مدار خنک کننده لنز، سپس کولیماتور و سپس کانکتور فیبر نوری شده و در نهایت به وروی آب فشار بالا High Pressure بر میگردد.

سیستم گاز کمکی: فیتینگ ورودی گاز کمکی در سمت راست پایین هد قرار دارد که پیشنهاد میشود در دستگاه هایی ه گاز نیتروژن نیز مصرف میشود از شیلنگ های اصطلاحا استخوانی که نسبت به سایر شیلنگ های پلی اورتان سخت تر هستند و تحمل فشار بالاتری دارند استفاده شود.

سیستم سروو موتور و اتوفوکوس: بر روی بالا پشت هد (دقیقا پشت کانکتور QBH) دو عدد کانکتور گرد نظامی وجود دارد که مربوط به سیم های سروو موتور و انکودر آن میباشد که به درایور اتوفوکوس متصل میشوند.

پیچ های تنظیم اشعه: پیچ های تنظیم موقعیت اشعه در بالای هد و در قسمت پایین ماژول کولیماتور فرار دارند که دو پیچ به نام های X و Y میباشند.

اجزا تشکیل دهنده هد ریتولز BM109

برای افزایش طول عمر هد برش لیزر فایبر بایستی مواردی را در استفاده از هد دستگاه در نظر گرفت که عبارتند از تمیز کردن پروتکشن ویندو ها (محافظ لنز)، نظافت لنز، تنظیم صحیح فوکوس و غیره که در لینک انتهای این صفحه میتوانید اطلاعات کامل تری را در مورد آن مطالعه کنید.

همان طور که در تصویر قبل مشاهده کردید، در زیر قسمت ماژول کولیماتور، دو عدد پیچ تنظیم وجود دارد که یکی در راستای X و یکی در راستای Y اشعه را جابجا میکنند و بوسیله ی آن ها میتوان اشعه را دقیقا به مرکز نازل هدایت نمود. برای اظلاعات بیشتر میتوانید مقاله تنظیم هد دستگاه لیزر فایبر برش را مطالعه نمایید.

دانلود دفترچه و کاتابوگ هد دستگاه لیزر فایبر Raytools BM109

جهت دریافت فایل PDF کلیک کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]

دیدگاهتان را بنویسید