آموزش

تفاوت مادربورد دستگاه لیزر مارکینگ JCZ اورجینال و فیک

یکی از موارد مهم در انتخاب دستگاه لیزر فایبر مارکینگ کنترلر (مادربورد) آن میباشد که بهترین مدل آن برند jcz (یا با اسم کامل bjjcz) میباشد که با توجه به کیفیت و کارایی بالای آن به محبوبیت زیادی دست یافته است. از این رو در سال های اخیر تعدادی مدل فیک و کپی غیر اصل آن در بازار موجود شده است که برخی با نام jcz و ظاهر شبیه بورد های اورجینال بوده و برخی با نام های دیگری همچون CTI و غیره عرضه میشوند که بر روی برخی دستگاه های لیزر مارکینگ نصب شده اند. در این مبحث به تفاوت ها و نحوه ی تشخیص بورد های jcz اورجینال و فیک میپردازیم.

ابتدا به کارایی فنی برد ها میپردازیم و آنها را بررسی میکنیم. برد های فیک نسبت به بورد اصلی مشکل هنگ بسیار بیشتری دارند و گاها مشکل شناخته نشدن توسط نرم افزار را دارند که باعث میشود تا گاها نرم افزار به صورت دمو demo mode اجرا شود و در این صورت دستگاه قابلیت کارکرد ندارد. همچنین این برد های فیک توسط ورژن های جدید نرم افزار EZCAD شناسایی میشوند و نرم افزار اجازه راه اندازی نمیدهد، پس در مادربورد های کپی فقط از ورژن های قدیمی میشود استفاده کرد و قابلیت های جدید نرم افزار را نمی توانند اجرا کنند. مشکل سوم و مهمترین مشکل مادربورد های فیک میزان خرابی آنها میباشد که در اکثر مواقع غیر قابل تعمیر هستند و به کاربر هزینه های بالایی را تحمیل میکنند و این در حالی است که مین برد های اورجینال میزان خرابی بسیار کمی دارند. (بایستی ذکر شود که طبق تجربه ما در استفاده کنترلر های اورجینال jcz در دستگاه های لیزر مارکینگ سری جدید برند بیمر از مهر ماه سال ۱۳۹۷ تا کنون ( دی ماه ۱۳۹۹) هیچ گونه خرابی کنترلر نداشته ایم.)

حال به تفاوت های ظاهری برد های jcz اورجینال و فیک میپردازیم. تمامی برد های اورجینال به رنگ سبز میباشند. (البته بسیاری از مدل های فیک نیز اخیرا به رنگ سبز تولید میشوند) و تمامی برد های قرمز رنگ cti و jcz فیک میباشند. مورد دوم تفاوت در هولوگرام jcz است که دارای کد تشخیص اصالت برد میباشد که فقط بر روی برد های اورجینال وجود دارد. و مورد سوم که تشخیص آن نسبتا مشکل تر است آی سی ها و جایگیری آن ها روی برد مدار چاپی یا PCB می باشد.

ما به مشتریان خود این اطمینان را میدهیم که در تمامی دستگاه های بیمر فقط از برد های کنترلر اورجینال استفاده میشود که این مورد امر کارشناسی خرید دستگاه های نو و حتی کارکرده بیمر را بسیار ساده میکند.

در زیر تصاویری از مدل های فیک برد jcz را مشاهده میکنید. دقت شود برخی مدل های کپی با تشابه بسیار زیاد به مدل اصلی نیز وجود دارند.

مدل فیک کنترلر مارکینگ که قابلیت استفاده از نرم افزار EZCAD ورژن جدید و برخی از امکانات ورژن های قدیمی را ندارد.

تماس با ما

 33 27 722 0912

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.