آموزش

تفاوت سورس لیزر ریکاس QB و QE و Q و QS

امروزه دستگاه های فایبر مارکینگ استفاده بسیار زیادی در رنج وسیعی از صنایع پیدا کرده اند و قطع سازان چینی زیادی قطعات دستگاه مارکینگ را تولید میکنند که این امر باعث کاهش قابل توجه قیمت این دستگاه نسبت به سال های گذشته شده است، اما این تنها دلیل کاهش قیمت دستگاه لیزز مارکینگ نیست. سورس لیزر را میتوان اصلی ترین قطعه دستگاه لیزر مارکینگ دانست که در حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد قیمت کل دستگاه را شامل میشود و یکی از مهمترین مواردی است که در قیمت لیزر مارکینگ تاثیر میگذارد. در این مقاله به بررسی تفاوت سورس لیزر ریکاس QB و QE و Q و QS میپردازیم.

از لحاظ کیفیت میتوان بهترین سری را سری QB ، سپس Q ، سپس QE و در آخرین مورد را سری QS دانست. هرکدام از این سری ها تمامی توان ها را شامل نمیشوند، مثلا سری QB شامل سورس هایی با توان ۲۰ وات ، ۳۰ وات و ۵۰ وات بوده و سری QS ریکاس فقط شامل مدل های ۲۰ وات و ۳۰ وات میباشد. پس میتوان نتیجه گرفت که اگر فروشنده ای سورس لیزر ریکاس سری QS ۵۰ وات ارائه میداد، آن سورس تقلبی است. در جدول زیر به معرفی توان های سری های مختلف سورس لیزر مارکینگ ریکاس میپردازیم.

 

توان QB Q QE QS
۲۰ وات
۳۰ وات
۵۰ وات
۱۰۰ وات

 

سورس های سری QS میزان خرابی بیشتری دارند و روش تشخیص ظاهری آنها رنگ بدنه سرمه ای میباشد و بقیه سری های QB و Q و QS به رنگ خاکستری میباشند و روش تشخیص آنها از هم مدل و سریال نامبر آنها است. بطور مثال دو مدل RFL-P30QB و RFL-P20QE را در نظر بگیرید، قسمت RFL پیشوند ریکاس و P نشانگر سورس پالسی (مخصوص مارکینگ) و عدد ۳۰ و ۲۰ نشانگر توان سورس به وات و پسوند QB و Q بیان کننده سری سورس می باشند.

همچنین برای بررسی سریال نامبر سورس به روش زیر عمل میکنیم. به طور مثال سورس لیزر با سریال نامبر WXP200703180 را در نظر بگیرید. WXP نشان دهنده ی سایت تولیدی سورس که مخفف wuxi production است. ۲۰۰۷ بیانگر سال و ماه تولید آن است که ۲۰ یعنی ۲۰۲۰ و ۰۷ به معنای ماه هفتم یعنی جولای میباشد. پس میتوان گفت اگر سورسی در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ تولید شده باشد کد سال و ماه آن ۲۱۰۱ خواهد بود.

۰۳۱۸۰ نیز به این معنا است که سورس ریکاس فوق ۳۱۸۰ مین سورسی است که در جولای ۲۰۲۰ ساخته شده است.

 

نتیجه گیری

در کل میتوان اعلام کرد که اگر متمایل به خرید دستگاه لیزر مارکینگ توان ۳۰ وات با سورس ریکاس هستید به شما پیشنهاد میکنیم در قبال اختلاف مبلغ نسبتا کم سری QB را انتخاب کنید که مقدار خرابی بسیار پایین تری دارد. همچنین گفتنی است که بیمر جهت سهولت انتخاب مشتریان خود فقط از سورس های باکیفیت سری QB استفاده مینماید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.