آموزش

آموزش کارشناسی خرید دستگاه لیزر فایبر مارکینگ (حکاکی) – بخش اول، سورس لیزر و اسکنر و لنز

با توجه به استقبال خوب شما همراهان گرامی از سری مقالات کارشناسی خرید دستگاه لیزر Co2 بر این آمدیم تا مقاله ای مشابه با عنوان کارشناسی خرید دستگاه لیزر فایبر مارکینگ را برای عزیزانی که قصد خرید یا فروش دستگاه لیزر فایبر مارکینگ یا حکاکی دارند آماده کنیم.

چه قطعاتی در دستگاه فایبر مارکینگ بیشتر خراب میشوند و چگونه از خرابی لنز دستگاه لیزر جلوگیری کنیم؟

بیشترین مواردی که در دستگاه مارکینگ لیزری در معرض خرابی قرار میگیرد لنز و آینه های اسکنر گالوو میباشد که به دلیل مجاورت با غبار حکاکی و تمیز کردن غیر اصولی لنز ممکن است دچار آسیب شود. در صورت وجود لک در بعضی از فسمت های لنز ممکن است خروجی در نقطه ی مقابل آن روی میز حکاکی به صورت غیر شفاف درآید. لذا در هنگام خرید به تمیز و بدون لک بودن لنز دفت کنید و اگر دستگاه مارکیتگ دارد لنز آن را بضورت منظم و مداوم با پارچه مخصوص پاک کردن لنز های عکاسی و طبی به همراه محلول مناسب تمیز کنید.

چگونه از سلامت سورس دستگاه لیزر اطمینان حاصل کنیم؟

ابتدایی ترین راه برای این کار مقایسه با یک دستگاه دیگر با توان سورس لیزر مشابه و لنز با ابعاد مشابه میباشد. به این صورت که یک نمونه کار را بر روی چند دستگاه تست کرده و سرعت آنها را مقایسه کنیم. دقت شود که لنز های سایز بزرگتر با طول فوکوس بلند تر خروجی ضعیف تری دارند. در صورت عدم آشنایی به نحوه تست و کارشناسی سورس پیشنهاد میکنیم که با کارشناس مشورت کنید.

چه برند و مدل سورس لیزر فایبر کیفیت بهتری دارد؟

عموما سورس های لیزر فایبر در ایران از برند های IPG و مکس و ریکاس Raycus استفاده میشود. برند آلمانی IPG کیفیت بالاتری دارد ولی با توجه له قیمت بالاتر نسبت به بقیه برند ها در ایران مصرف کمتری دارد.

رتبه بعدی کیفیت سورس لیزر به برند MAX و سری QB برند ریکاس Raycus تعلق میگیرد که برند چینی هستند و کیفیت نسبتا بالایی نیز دارند. بهترین گارانتی مربوط به سورس مکس میباشد که ۳ سال است و تصویر ۱ نشانگر این سورس با مدل Max Photonics MFP-30 و Max Photonics MFP-20 میباشد که به ترتیب سورس لیزر فایبر ۳۰ وات و ۲۰ وات میباشند. برند دیگر با کیفیت چینی ریکاس میباشد که چندین سری دارد که به بررسی آن خواهیم پرداخت.

راحت ترین روش تشخیص سورس ریکاس سری QB از سایر سری های این برند رنگ خاکستری و ظاهر آن است که در تصویر  مشاهد میکنید و مدل کامل آن RFL-P30QB یا RFL-P20QB میباشد که مدل های ۳۰ وات و ۲۰وات دارد. سری QS نیز از لحاظ ظاهری تفاوت هایی با نمونه QB دارد که مهم ترین آن رنگ سرمه ای آن میباشد. در تصویر زیر سورس سمت راست سری رده بالا و با کیفیت QB و سورس سمت چپ سورس ارزن قیمت QS میباشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.