آموزش

بررسی سورس لیزر IPG سری YLR

سورس های لیزر IPG جزو شناخته شده ترین و با کیفیت ترین برندهای جهان میباشند که در دستگاه های برش لیزر بیمر کاربرد دارند. این برند لیزر هایی از توان ۱۰ وات الی ۲۰کیلووات تولید میکند که پرفروش ترین سری این سورس ها در کشور ما سری YLR است که مدل های ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ وات را پوشش میدهد و برای برش تا ۱۸ میل ورق آهن سیاه و ۱۲ میل استیل استفاده میشوند.

از مهمترین ویژگی های این برند میتوان به خرابی نسبتا پایین و عمر بالا و قطر اشعه لیزر بسیار نازک که درنهایت به تمرکز بالای اشعه و کبفبت برش فوق العاده می انجامد. سورس های IPG موجود در بازار ایران ساخت کشور آلمان و روسیه میباشند.

از لحاظ مبلغ پرداختی، سورس های IPG در یک توان مشخص حدود ۸۰ درصد از رقبای چینی خود همچون مکس Max و ریکاس Raycus و GW قیمت بالاتری دارند که با توجه به کیفیت بالاتر قابل چشم پوشی میباشد.

با این که سورس های IPG دارای کیفیت بالاتری نسبت به رقبای چینی خود هستند، آنها را نمیتوان برای کارهای خدماتی با قیمت رقابتی پیشنهاد نمود. اما در کارهایی که کیفیت برش بسیار مهم است با سورس آی پی جی نتایج بسیار بهتری خواهید گرفت.

لیزرهای فایبر سری ILR Photonics YLR برای پاسخگویی به تقاضای بازار لیزرهای با کارایی بالا و بدون تعمیر و نگهداری قابل اطمینان تولید شده اند. این لیزرها لیزر فایبر Ytterbium پمپ شده با دیود با توان خروجی از ۱ وات تا ۱.۵ کیلو وات هستند که در منطقه طول موج ۱۰۶۰ – ۱۱۰۰ نانومتر کار می کنند.

لیزرهای فایبری سری YLR می توانند به صورت هوا و آب خنک شوند. بازده پلاگین دیواری برای لیزر فایبر به طور معمول بیش از ۳۰ درصد است. همه لیزرهای فایبر سری YLR از محصولات لیزر کلاس ۴ هستند و با ویژگی های مهم ایمنی طراحی و آزمایش شده اند. این راهنما را دنبال کنید و روشهای ایمنی لیزر را برای یک دستگاه ایمن و مطمئن اعمال کنید.

نور لیزر ویژگی های منحصر به فردی از خود به نمایش می گذارد که خطرات ایمنی را ایجاد می کند و به طور معمول با سایر منابع نور مرتبط نیست. بنابراین ، همه اپراتورها و سایر افراد نزدیک به لیزر باید از این خطرات خاص آگاه باشند.

در اتصال انتهای فایبر از یک درپوش محافظ استفاده می کند که در صورت عدم استفاده از سطح نوری و تماس های الکتریکی را پوشانده و محافظت می کند.

هنگام اتصال کابل فایبر فرآیند لیزر به یک رابط نوری مناسب ، باید این درپوش های محافظ برداشته شوند. باید بلافاصله قبل از تمیز کردن نوری و نصب آن در آداپتور ، درپوش های محافظ را از اتصالات جدا کنید.

محصولات دارای کولیماتور

کولیماتورها دارای یک پنجره محافظ هستند که در صورت آسیب دیدن قابل تعویض هستند (همانطور که در شکل ۲-۸ نشان داده شده است). قبل از استفاده باید درپوش انتهایی کولیماتور را بردارید. این کلاهک می تواند هنگام ذخیره سیستم مجدداً استفاده شود. تمیز کردن پنجره محافظ باید در صورت لزوم با استفاده از همان مواد و تکنیک های توضیح داده شده در “بازرسی و تمیز کردن اتصال فایبر نوری” در صفحه C-1 انجام شود.

سورس IPG
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.