آموزش

نگهداری تیوب لیزر

تیوب لیزر

امروزه از دستگاه برش لیزر در صنعت استفاده های زیادی می شود و تعداد افرادی که از دستگاه برش لیزر استفاده می کنند هر روز زیادتر میشود. ولی همواره نگهداری از ماشین آلات صنعتی یک امر مهم و ضروری است که شما را برای داشتن یک ماشین کارآمد همواره کمک می نماید. یکی از برترین تیوبهای لیزر تیوب لیزر رسی میباشد. گروه بیمر در این مقاله قصد دارد به نحوه نگهداری بهینه از تیوب لیزر اشاره کند که شما عزیزان با رعایت این نکات به افزایش راندمان تیوب لیزر خود امید داشته باشید.

نگهداری تیوب لیزر

۱-نصب و نگهداری تیوب دستگاه لیزر:
به گونه ای که از تمام قدرت پرتو تیوب لیزر استفاده شود و در ارتباط با سیستم خنک کننده آبی مشکلی نداشته باشد.

۲- دقت به تمیزی آب چیلر دستگاه لیزر
آب خنک کننده (چیلر دستگاه لیزر )سیستم باید به محض آلوده شدن،تعویض شود درغیراینصورت تیوب لیزر به آسانی ترک می خورد

۳- دقت به دمای آب چیلر لیزر
دمای آب چیلر لیزر باید بین ۱۵-۱۸ درجه باشد و اگر به ۳۰ درجه افزایش یابد به تدریج قدرت تیوب لیزر کاهش می یابد.  آب سرد کننده نه باید خیلی داغ باشد و نه خیلی سرد؛ چون تیوپ لیزر بسیار شکننده است.

۴-تعویض آب داخل تیوب دستگاه لیزر
اگر رسوب پس از یک دوره نسبتا طولانی در تیوب دستگاه لیزر انباشته شده است،بهتر است تیوب دستگاه لیزر را خارج کنید، آن را با آب شستشو دهید سپس مجددا آن را نصب نمایید.(توسط نیروهای مجرب)

۵- جلوگیری از نشتی ولتاژ تیوب
اطمینان داشته باشد که گاز  تیوب دستگاه لیزر آنالایزر شده باشد.در غیر اینصورت اینکار باید توسط پرسنل حرفه ای انجام بپذیرد تا از قدرت دستگاه لیزرکاسته نشود.

۶- استفاده از قدرت مناسب تیوب دستگاه لیزر
برای نگهداری تیوب دستگاه لیزر و به منظور جلوگیری از کاهش طول عمر تیوب لیزر،هیچ گاه از پایینترین و بالاترین قدرت دستگاه لیزر به طور مدوام استفاده نکنید.

اما نباید این نکته را فراموش کنیم که تیوب لیزر از لوازم مصرفی می باشد و بعد از مدتی باید تعویض شود. شما میتوانید با تماس با کارشناسان گروه صنعتی بیمر از قیمت تیوب لیزر RECI و قیمت تیوب EFR  مطلع شوید و اقدام به تهیه آن کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.