آموزش

 دستگاه برش لیزر خانگی

دستگاه های لیزر با توجه به انواع کاربری که دارند، در سایز های مختلفی تولید می شوند.اما نکته قابل توجه  قطعات استفاده شده در دستگاه می باشد که تعیین کننده قیمت آن خواهد بود. یعنی هرچه قطعاتی مانند تیوب لیزر توان بیشتری داشته باشند قیمت دستگاه  نیز افزایش میابد .

دستگاه برش لیزری خانگی

دستگاه برش لیزر خانگی : این مدل دستگاه لیزر کوچک رومیزی دارای تیوب لیزری با توان حدودی ۴۰ وات می باشد که اصولا برای برش مناسب نخواهد بود (مگر با توان نهایی و حداقل سرعت، که استهلاک بسیار بالا را در بر خواهد داشت. آن هم در قطر های زیر ۳ میلیمتر آکرولیک یا ام دی اف)؛برای همین از این دستگاه ها تنها به منظور حکاکی مورد استفاده قرار می گیرند.از طرفی کوچکترین طول برای تیوب های لیزر متعارف که حدود ۸۰ وات می باشد؛ ۱۲۵ سانتیمتر است که بسیار فراتر از عرض یک دستگاه رومیزی خواهد بود. از نگاه فنی تیوب های ۴۰ وات با بازدهی خیلی کم، همراه با سیستم گردش آب معمولی (یک پمپ داخل سطل آب) بدون چیلر لیزر استفاده می گردد.

برای همین هزینه تمام شده ساخت دستگاه برش لیزری خانگی تا میزان قابل توجهی کاهش می یابد. اما در ساخت دستگاه های بزرگتر و استفاده از تیوب لیزری مانند تیوب ۸۰ وات، برای خنک کنندگی حتما از چیلر لیزر استفاده می شود.

دستگاه برش لیزری خانگی و کوچک

نکته ی قابل توجه در دستگاهها ی برش لیزری کوچک این است که به علت کوچک بودن محور های این دستگاه ها، موتورها نیز از توان پایینی برخوردارند؛ لذا  بسیاری از سازنده ها برای ساخت این دستگاه ها مین برد و درایورها را با هم ترکیب می کنند.از طرفی با حذف پانل، کل سیستم توسط یک برد ساده ی ارزان کنترل شده و با حذف بسیاری از امکانات آن را اقتصادی تر کرده اند.اما این مسئله منجر به ایجاد مشکلات زیادی در کارکرد، تنظیم و تعمیر برای کسانی که از این دستگاه ها استفاده می کنند شده است.

برای همین در جهت کاهش قیمت دستگاه های لیزر کوچک، پاور ولتاژ بالای تیوب لیزر با پاور تامین توان، برای روشن کردن سیستم های الکترومکانیکی نیز ترکیب شده است و به طور کلی در ساخت این دستگاه ها، سیستم الکتریکی به ترکیب یک برد کنترل با توانایی ضعیف و یک پاور چند کاره حساس منتهی شده است.

باید  حتما توجه داشت که با بروز مشکل برای یکی از موتورها به جای ایجاد نقص در درایور مربوطه، کل مین برد لیزر از کار می افتد و همین حالت برای پاور نیز وجود دارد. از طرفی حذف پانل کنترل منجر به ایجاد هزینه اضافی شده و حتما به یک کامپیوتر در کنار دستگاه نیاز است. چرا که کلیدی برای تعیین محل شروع و یا حرکت دادن محور ها وجود ندارد.

نتیجه کلی که میتوان در مقایسه دستگاه های لیزر خانگی و دستگاه های لیزر بزرگتر و صنعتی گرفت این است که: دستگاه های کامل دارای درایورها، مین برد، پاورهای تغذیه دستگاه برش لیزری، پاور تیوب لیرز و پانل هستند و خرابی در هر سیستم، مجزا و منوط به رفع مشکل همان قطعه می باشد. این نکته بسیار مهمی است که افرادی که به دنبال دستگاه لیزر کوچک و ارزان می گردند در نظر نمی گیرند و علت ارزان بودن این دستگاه ها را که به خاطر حذف بسیاری از قطعات و امکانات بوده متوجه نمی شوند و در نهایت دچار مشکل و هدر رفتن سرمایه می شوند.

دستگاه برش لیزر فلزات

دستگاه برش لیزر جهت برش و حکاکی انواع متریال فلزی و غیر فلزی مورد استفاده قرار میگیرد در واقع با یک دستگاه هم سفارشات خدمات لیزر معمولی و هم سفارشات فلزات تا ۱.۵ میلیمتر قابل انجام است.

دستگاه برش لیزر فلزات جهت انواع متریال در صنعت و خدمات کاربر فراوانی دارد.برش دستگاه برش لیزر با دقت و سرعت بالا تمام صنایع را تحت شعاع قرار داده است. قبل از خرید دستگاه برش لیزر فلزات حتما باید به نکات زیر دقت و توجه داشته باشید:

  1. ابعاد دستگاه
  2. قطر مورد نیاز برای برش
  3. نوع تکنولوژی دستگاه و گارانتی و خدمات پس از فروش

تفاوت دو نوع از دستگاههای لیزر:

برق مصرفی دستگاه برش لیزر فایبر یک چهارم دستگاههای برش لیزر co2 می باشد.

می باشد.CO2سرعت برش لیزری فلزات فیبری به طور متوسط ۲ تا ۳ برابر سرعت برش لیزر همچنین

در سیستم فایبر لیزر اشعه لیزر توسط فیبر نوری از ژنراتوربه سر نازل منتقل میشود بنابر این نیازبه آینه های اپتیک نمی باشد و برای همین هزینه های تعویض آینه و تنظیم آنها در این دستگاه ها وجود ندارد.

ژنراتور لیزرهای دستگاههای دیگر جهت کارکرد خود نیاز به گاز کمکی دی اکسید کربن و هلیوم دارند ولی ژنراتورفایبر لیزر توسط تعدادی دیود با مصرف برق کم وبدون نیاز به گاز دی اکسید کربن و هلیوم کار میکند.

می باشد. CO2 دربرش لیزر فایبر هزینه برشکاری در هرساعت مصرف به طور میانگین کمتر از ۵۰% هزینه کاهش میباید

برای دریافت راهنمایی بیشتر در خصوص خرید یک دستگاه لیزر مناسب کار شما با کارشناسان ما تماس بگیرید

02166003717

09122090400

برشکاری دستگاه لیزر

طول موج فایبر لیزر از لیزردی اکسید کربن کوتاه تر است لذا حین برشکاری ورقه های براق نظیراستینلس استیل و برنج انرژی لیزر بیشتر جذب فلز میگردد و کمترانعکاس میابد.

کوچکتر است و حجم کمتری از فضا را اشغال میکند.  CO2ژنراتور فایبر لیزربه مراتب از ژنراتورلیزر

ژنراتورفایبرلیزر اتلاف حرارتی کمتری نسبت به لیزرهای دیگردارد بنابراین چیلرهای کوچکتری  برای خنک کردن استفاده می گردد.

طول عمرژنراتور فایبر لیزر ۱۰۰.۰۰۰ ساعت می باشد و درصورت خرابی هریک از دیود های آن به صورت مودولار تعویض می گردد.

ضخامت برشکاری در فایبر لیزر بسیار نازک و حدود ۰.۱ میلیمتر می باشد.

 

قیمت دستگاه لیزر برش

 

قیمت دستگاه لیزر برش به عوامل مختلفی بستگی دارد که با توجه به این موارد قیمت این دستگاه ها در بازه ی قیمتی مابین ۱۳۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون متغییر می باشد.

  1. شاسی دستگاه
  2. ابعاد دستگاه
  3. سیستم حرکتی
  4. توان تیوب
  5. نوع گارانتی و . . . .

ابعاد دستگاه در حالت عادی و نرمال ۱.۳۰*۲.۵ می باشد همچنین سیستم حرکتی و انتقال قدرت دستگاه لیزر برش بسته به نوع موتور سروو یا استپ میباشد.

توان تیوب دستگاه برش از ۱۵۰w الی ۳۰۰w می باشد.

نوع گارانتی دستگاه برش لیزر بستگی به اینکه چه قطعاتی مورد گارانتی قرار بگیرد متفاوت است.

حال با توجه به موارد بالا همچنین اختلاف قیمت ارز و دلار قیمت این دستگاه ها متغییر می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.